Saturday, August 4, 2012

Sembuh dengan Air Zam-Zam


Kisah seorang budang perempuan yang sembuh dari kanser

Ada seorang budak perempuan yang sedang membesar. Hidupnya sentiasa di dalam kemuliaan dan takwa. Dia telah hafal beberapa juzu' al-quran al-karim. Pada suatu hari, dia merasakan sakit, lalu dia pun memutuskan untuk berjumpa doktor. Setelah menjalani pemeriksaan, doktor kemudian menuliskan surat sokongan agar ia segera dibawa ke hospital.

Khabar dari hospital ini telah menyebabkan kedua ibu bapanya mengalami tekanan yang berat, apatah lagi ketika para doktor memberitahu bahawa anaknya sedang menderita sakit kanser. Kerana kekuatan imannya kepada Alla s.w.t, akhirnya dia mmapu lebih tegar daripad aibu bapa dan saudara-saudaranya.

Namun semia itu diserahkan kepada ketentuan Allah. Ibu bapanya telah berusaha mencarikan ubat di mana-mana agar anaknya sembuh. Mereka telah memilih hospital kerajaan. Dalam proses rawatan dia mendekatkan diri kepada Allah, bahkan ida dapat menyempurnakan hafazan al-quran dengan sempurna dalam beberapa bulan.

Setelah beberapa bulan, doktor memberitahu ibu bapanya penyakit semakin teruk dan telah merebak ke seluruh tubuh, sehingga tiada harapan lagi untuk sembuh.

Setelah budak kecil itu mengetahui bahawa kesempatan hidupnya sangat terbatas dengan keadaannya yang semakin teruk, pada suatu hari ia meminta ayahnya agar membawanya pergi ke Makkah Al-Mukarramah untuk menunaikan ibadah umrah. Setelah menyelesaikan ibadah umrah dan minum air zam-zam, dia melakukan solat dengan tenang dan khusyu' seraya berdoa agar Allah memberikan kesembuhan.

Selepas keluar dari Masjid Haram, dia mula merasakan semangat yang belum pernah dirasakan semasa sakit. Dari sana, dia bergegas untuk kembali ke rumah. Setelah beberapa hari, dia merasa bahawa tenaga dan kekuatan yang pernah dimilikinya dulu telah kembali. Dia memutuskan untuk berjumpa doktor dengan harapan terjadi sesuatu perubahan pada dirinya.

Walhasil, setelah menjalani pemeriksaaan dan X-ray, doktor memutuskan bahawa dia sihat dan tiada bekas penyakitnya.

Sumber: Berubat dengan Air Zam-Zam, muka surat 25


1 comment:

Outbound di malang said...

Nice blog :)
salam kenal sobat :)
di tunggu kunjungan balik.nya ya !terimakasih ...